tisdag 15 mars 2016

Kort linje lopp, kort inlägg och packning!

Ja det blev ingen uppdatering igår, var helt enkelt för trött när jag väl kom hem. Söndagens korta linjelopp blev en förbannat hård historia. Vi hade en 4:de plats att försvara samtidigt som vi skulle gå på  attacker. Redan på första varvet så börjar attackerna och jag kommer iväg med 2 andra direkt. Jag och killen från Jelly Belly jobbar bra ihop men den 3:dje killen saknar tyvärr lite power i benen. Så vi fick jobba på duktigt. Ca halvvägs in i tävlingen blir vi hämtade och direkt går där en grupp på 4 man. Tyvärr fick vi inte med någon i denna gruppen, så det var bara att sätta sig i front och börja köra. Kollade på min wattmätare när jag slog ut efter 1h,45 min och då hade jag 310 i snittwatt. Så lite tog jag allt i.
Tyvärr så lyckades vi inte försvara 4:de platsen i totalen utan killen vi körde för slutade på en samlad 8:onde plats. Han pallade inte riktigt tycket mot slutet av tävlingen. Men sett över hela tävlingen så var det väl ok.
Själv är jag glad att formen är där och att man orkar dra fina watt under lång tid.

I skrivande stund så håller jag på att packa ihop alla prylar. Hade nästan en tom resväska när jag flög över här men den är fylld nu kan jag lova.

Nu väntar sängen och imorgon väntar en lång resa hem.

Måste hålla koll på watten!

Hårt arbete idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar