måndag 7 mars 2016

GP och morgonträning!

Efter loppet igår så bestämde jag och en lagkompis att vi skulle rulla 2 h på morgonen innan eftermiddagens GP. Så han anlände med sin bil kl 8 i morse. Vi trampade 1 h till ett cafe där vi stannade ett tag för en kanelsnäcka och en kopp kaffe. Sen rullade vi på lite på vägen hem för att hinna i tid till samlingen. Vi råkade sitta lite för länge och njuta av kaffet.

Körde ett riktigt bra GP idag och var hela tiden med på när där hände saker. Vi hade uttalat att jag skulle gå på attacker och jobb för de andra. Vi kom iväg i en grupp på 8 man där vi hade 3 med. Så jag satte mig direkt för att köra men vi lyckades aldrig få till ett riktigt samarbete. Samtidigt som 3 andra kommer upp så attackerar min lagkompis och kommer iväg solo. Först var jag totalt vansinnig på honom för att han inte gjorde vad ja sa. Men fältet var nöjd med att ha honom där ute så han höll undan 18 varv. När han blev hämtad så kontrade jag direkt och får med mig 2 andra men det höll tyvärr inte så länge. Dom orkade ju inte ta sina förningar :)
Med 2 varv kvar går jag front för att få fram vår sprinter till en bra position och med 1 varv kvar så var jag klar för idag. Rullar nog in sist men vi lyckades få med oss en 3:dje plats idag. Så det var bra.

Har ett stort problem inför i morgon. Väderprognosen lovar regn och det kan vi ju inte ha i Kalifornien. Så får se om det blir träning på morgonen eller på eftermiddagen. Tänkte ta fram tempocykeln och köra några timmar på den.

Nu blir det sängen efter en bra helg på cykeln.
Skönt när andra jobbar!

Några cyklar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar