lördag 5 mars 2016

Kaffe, intervaller och tävling!

ÄNTLIGEN så fick jag stanna och ta en kopp kaffe på träningen. Det hände igår och det hände idag. Så 2 bra dagar och för att vara USA så var det 2 koppar bra kaffe.
Sitter i sängen nu och äter Swedish fish för att få lite extra energi till morgondagens linjelopp utanför Bakersfield som ligger ca 2-2.5 norr om Los Angeles.
Det ska köras ca 3 varv där varje var är ca 50 km långt. Hela varvet ska vara småkuperat men ca halvvägs in på varvet ska där vara en längre stigning. Så ser fram emot morgondagen.

Glömde helt enkelt att skriva i bloggen igår då jag hade massa annat skit för mig. Eller skit och skit satt klurade på lite spännande saker som förhoppningsvis kan bli verklighet inom snar framtid.
Träningen igår bestod av lite andra intervaller än jag brukar köra på Torsdagar. Körde 20/40 under 10 min, så 10 st intervaller om säger så. 20 sek riktigt riktigt hårt och 40 sek vila. Kör man dessa i en backa så får man aldrig den där riktiga vilan vilket gör att det blir otroligt jobbigt. Men under dessa 40 sek ska man inte köra så man går helt i väggen utan man ska orka trycka på kommande 20 sek. Första 3-4 känns bra sen är det bara att kämpa.
Dessa intervallerna gör att man får bra tryck i pedalerna. Man orkar att vara med på fler än 1 attack när dessa kommer. Det är otroligt effektiva intervaller som verkligen gör nytta.
Det är en gammal Saxo Bank cyklist som visade mig dessa på ett träningsläger för 4 år sedan. Han i sin tur hade blivit upplärd av Fabian Cancellara under deras tid på Saxo Bank (nu Tinkoff).

Nej roligare än så här blir det inte, klockan ringer redan 05.45 i morgon så nu blir det sängen. Men kan bjuda på ett par bilder:

Undrar om man klättrat under veckan som gått! 
Intervaller

Har man varit duktig så får man kaffe!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar