onsdag 16 mars 2016

Sammanfattning USA!

Då sitter man på 11 283 meter över havet och är ca 3 h hemifrån. Mellanlandade i London och när man kliver av planet där så vet man inte om det är morgon, middag eller mitt i natten. Man vill äta frukost, lunch och middag på samma gång.
Vad är det nu man säger? Borta bra, men hemma bäst och detta stämmer väldigt bra. Hur mycket jag än tycker om att sitta på min cykel och trampa så är det hårt att vara hemifrån. Inte för att jag saknar det svenska vädret men min lilla familj.

Hur ska jag sammanfatta denna resa då?
Kommer över med en liten tvekan på min form. Jag var på Gran Canaria innan jag åkte över till USA och där fungerade allt bra men lyckades bli sjuk innan jag åkte över havet.
När jag kom över så var jag smart och körde endast ett GP första helgen. Därefter lyckades jag få otroligt bra träning och benen vaknade till liv snabbt. Har fått en fin gåva av mina föräldrar och det är att jag är lätt tränad. Behöver inte allt för många bra pass innan formen är där. Att jag sen har sysslat med elitidrott en längre tid nu gör det inte sämre.
Trots att jag har kört hem fina resultat så saknar jag segern denna gång. En seger är alltid en seger så lite lite besviken är man allt.

Här är en sammanfattning av tävlingarna i siffror:
Körde 5 Crit (GP lopp), 5 linjelopp och 2 tempolopp.
2:a på Vlees Huis Ronde
3:a på Rosana Ranch
7:a på Jurupa Valley Crit
12:a på Boulevard Road Race

Jag är nöjd över hur jag har kört linjeloppen här borta. Har varit med och kört aktivt i vart lopp vilket speglar sig i resultaten också. Skulle varit betydligt bättre placerad på Boulevard men motståndet den dagen knäckte mig helt enkelt. Men har fått visa upp att man kan cykla trots att man kommer från Sverige.

2 andra höjdpunkter var att köra nere i Hollywood samt att köra upp till ett av de högsta bergen i området där jag bodde.
Har även lyckats att koppla ett par fina produkter till Visom varav Forze Socks är en av dessa. Lyckas man köra bra på tävlingarna under helgen så är det alltid lite enklare att sätta sig vid förhandlingsbordet på Måndagsmorgonen.

Vad har då framtiden att erbjuda?
Har lite spännande saker på gång, men innan dessa blir avslöjade så blir det att ta det lugnt med familjen ett par dagar. Planen är att rulla lite lätt och låta kroppen återhämta sig från tidsomställning, resa och 6 veckors full fokus på cykling. Kom precis på att jag inte hade en total vilodag i USA.


Kan det bli mer amerika? 
Strumplangare!

Avfärdsburgare!

Amerika airlines!
Nu är där inte långt kvar innan planet landar på Dansk mark. Så jag får avrunda här med ett par bilder. Men kommer fortsätta mitt skrivande här på bloggen med lite varierande inslag av både det ena och andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar