onsdag 9 mars 2016

långa dagar och det vackraste på matbordet!

Idag var allt återställt i Kalifornien, solen var på sin plats och temperaturen steg sakta men säkert under dagens träning. Det blev lite längre än vad jag hade planerat idag men det gör inte så speciellt mycket då jag inte vet hur träningen ser ut onsdag och torsdag.
Först körde jag 5 h upp och ner i bergen här omkring. Gårdagens regn hade sköljt ut en massa grus och sand på vägen så när man körde utför så fick man vara extra uppmärksam. Uppe på topparna låg en hel del snö så det var ett coolt landskap man körde runt i idag.
Körde 1 st 10 min intervall på tung kadens (50-55) för att bryta av lite i distanstempot. När jag kom hem så hoppade jag av linjecykeln och hoppade på tempocykeln för att köra 45 min på den. Det är trots allt ett tempolopp på fredag så lite seriös får man vara. Det handlar mest om att hitta en position som fungerar.

Ska testa en ISM sadel när jag kommer hem. Har problem att höften låser sig lite och tror mycket beror på att jag sitter konstigt på den sadeln jag använder nu. Det händer även att paketet domnar av och det räcker mer än väl att det gör ont i benen.
Så här såg topparna ut idag!
Blir till att testa denna när jag kommer hem!

Det blir en lång dag i morgon också men tyvärr inte på cykeln utan på ett kontor. Hoppas att man kan komma ut ett par timmar på eftermiddagen.

Är man en cykelnörd, vinälskare och Italien frälst så blir man tårögd när man ser Campagnolo´s nya vinöppnare. Italienarna har gjort små förändringar på denna skönhet.
Ett måste när man öppnar en vinflaska
Nu väntar middag och lite avkoppling. Det luktar Amerikansk paj i huset och det kan man väl unna sig efter nästan 6 h på cykeln.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar