torsdag 10 mars 2016

Motion bästa medicinen mot allt!

Har haft en lång dag på ett kontor idag för att förbereda inför morgondagens förhör i rättegången. När jag kom hem så var jag helt knäckt och helt slut. Skulle egentligen kört lite intervaller idag men det sket jag fullkomligt i.
Istället tog jag av min SRMdata, hoppade på cykeln och bara trampade runt i ca 2 h. Vilken medicin det är med motion. All stress, trötthet och oro la sig på 20-30 minuter. Efteråt var jag nästan som vanligt igen och kunde njuta av middag innan jag satte mig framför datorn för att fortsätta mina förberedelser.
Så jag rekommenderar alla att röra sig även om det känns otroligt tungt att ge sig ut. Lovar att det känns betydligt bättre efteråt. Träning för huvudet kan vara bättre än träning för kroppen ibland.
Tror inte att jag pratat med någon som har mått sämre efter ett träning pass. Nu pratar jag "vanlig" träning och inte träning på elitnivå. Där kan man må lite sämre efter ett pass men man är fortfarande lyckligare än innan passet.
Tyckte dessutom att jag var värd en kopp kaffe på rundan :)

Direkt efter allt i morgon så kommer en lagkompis och hämtar upp mig så vi kan köra till hotellet vi ska bo på under helgens etapplopp.
Satt precis och kollade på tempoetappen på youtube och det blir mer cross än landsvägs tävling. Hur man nu kan lägga ett tempolopp på dålig grusväg men det är väl bara att acceptera läget.

Nu väntar en skön säng och förhoppningsvis lite sömn. Vet inte hur det är med internet på hotellet men hoppas kunna uppdatera lite redan i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar