torsdag 17 mars 2016

Ny Campagnolo grupp och jetlag!

Kan inte bara skriva om min träning och mina tävlingar. Får skriva om lite annat cykel relaterat också. Trots att jag cyklar runt på Shimano så slår mitt hjärta otroligt hårt för Campagnolo. Jag har vuxit upp att där bara finns ett växelsystem och att det heter Campagnolo. Så nu när jag har en dotter så ska jag givetvis ge henne samma goda förutsättningar här i livet :)
För mig är Campagnolo mer kopplat till cykling än Shimano. Där är mer historia och kultur i Campagnolo. Så det är roligt att kunna skriva att Campagnolo släpper en ny grupp som kommer att finnas ute på marknade väldigt snart.

Gruppen heter Potenza och kommer hamna i trakterna kring Athena gruppen. Förmodligen kommer Athena bytas ut mot Potenza i framtiden. Campagnolo menar att denna gruppen ska vara med och fajtas med Shimano Ultegra på allvar. Nytt är också att man kan få kassetten i 11-32 om man ska upp i de riktiga bergen. Vevpartiet kommer i aluminium i 170,172.5 och 175. Utväxlingen kan man välja mellan 50/34, 52/36 och 53/39.

Campagnolo Potenza!

http://www.campagnolo.com/WW/en/CampyWorld/Product/campagnolo_presents_potenza_groupset

Ah jag får skriva ett par rader om mig själv ändå. Som jag skrev tidigare så är planen att ta det lite lugnt så kroppen får ställa om sig. Så det blev ingen träning idag trots det fantastiska vädret men imorgon (fredag) blir det ett par timmar på cykeln innan jag åter igen slår upp dörrarna på Visom.
Man får säga vad man vill men kroppen tar bra med stryck när man reser över många tidzoner fram i tiden. Har gått mellan hopp och förtvivlan idag. Hoppas att man får en ok natts sömn så blir det bättre i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar