onsdag 2 mars 2016

Snö, berg och sol!

Ja det är väl den vanligaste kombinationen när man ska åka skidor men den fungerar ypperligt med cykelåkning också.
Vi tog bilen en bit idag för att kunna njuta lite extra av vad de riktiga bergen har att erbjuda här. Det blev en fantastisk runda och vi kom så pass högt upp som 2700 meter över havet. sista 3-4 km till toppen var fantastiska med höga träd och snö längs vägen. Klockan stannade på 5.45 och 155 km in på trainingpeaks konto så lagägaren kan följa vem som sköter sin träning och vem som inte gör det.
Jag visste inte riktigt hur högt vi var så när jag skulle köra min 20 min intervall så gick jag in i väggen efter ca 17 min. jag brukar starta intervallen ganska behärskat och sen jobba upp watten. Men när jag skulle köra på 380-400 watt mot slutet så vek sig benen. En kombination av en något sliten kropp från helgen och hög höjd är nog svaret. Ont gjorde det iallafall :)

Det är inte samma klättringar här som i Italien, Frankrike och Spanien. Det är inte lika brant och det går inte bara uppför. Det kan gå uppför 3-4 km sen går det lite utför och sen upp igen. Men man kan hitta riktiga guldkorn om man letar.
Det ända som är lite jobbigt är när man ska tex köra 20 min och det går nerför 2-3 min och man ska hålla watten uppe. Det gör jäkligt ont.
Fantastisk utsikt!

Snö, berg och sol i en fantastik kombination!

Lite mer berg!
Jo att vara på ett amerikanskt lag är lite annorlunda än att köra på ett i Sverige eller Danmark. Här har fler talan än hemma. Sponsorerna har mer att säga till om här borta än hemma och de personer som lägger in pengar i lagen för det är roligt har en del att säga till om. Sen är det så klart ägaren och sportdirektören som har sista ordet men pengar talar som alla vet. 
Kör man sedan bra så ligger man bra till överallt, så det gäller att prestera. Här jag kör nu ska jag vara kaptenen på linjeloppen så det ger en lite extra press. Men än så länge har det gått super.
Något som gör mig like tokig är den här hetsen med att synas på Facebook och instagram. Eller inte att synas utan alla hashtags som ska användas för att göra sponsorer glada. Det kan ibland vara viktigare än att köra hårt på en tävling.
Det är svårt att på några rader beskriva det. Så har ni några frågor så skriv det i kommentars fältet så ska jag svara på dessa i ett senare inlägg.

Nu ska jag ner till LAX och hämta min tyska lagkompis. 

1 kommentar:

  1. Intressant läsning... kör hårt och hashtagga på��

    SvaraRadera