onsdag 28 december 2016

100x100!!!!!!

Börjar med att önska alla en god fortsättning, hoppas alla har haft en riktigt skön jul.
Själv har det varit en lugn helg på alla sätt. Tog 2 dagar off från träningen för att umgås med familjen och låta kroppen återhämta sig lite.

Men i måndags tog vilan slut och det bjöds på 4.5 h träning med en av Danmarks bästa juniorcyklister som bor i Höllviken. Men än kan denna gamla gubbe stå emot ungdomens stål. Får ser hur länge det varar. Tanken var 5-6 h men ett otroligt skyfall satte stopp för detta. Det var precis som om någon tömde en pool med vatten över en. 
igår blev det en triathlon dag. Dagen började med 3.5 cykling med några längre intervaller, därefter blev det 30 min löpning. Dagens avslutades med lite simning med riktigt goda vänner på badhuset. 3 avdankade simmare som försökte återuppliva gamla takter.  Det gick väl så där, trodde att jag skulle kunna klämma en 100ing under 1 min nästa ouppvärmd men det gick tyvärr inte. 1.00.67. Men låt mig simma in ordentligt och inte tränat innan på dagen så ska vi nog ner på 58 sekunder J
En liten film från gårdagens simning.




Och nu till dagens idioti. Nämnde för ett par veckor sedan att det hade varit roligt att ta upp den gamla simmartraditionen som finns. Nämligen att simma 100x100 i närheten av nyår. Idag var dagen då det hände igen.
De första 60-70 100ingarna fungerade bättre än jag trodde.  Men de sista 20 var ett rent helvete om man uttrycker det milt. De flesta av 100-ingarna blev på starttid 1.40. Får tacka Madde som hängde med på idiotin idag
Sitter i soffan nu med tunga armar, trött mage och allmänt sliten. Men det är även en skön känsla.

Innan!
Efter!
Men imorgon är det nya tag dock inte simning, utan imorgon blir det cykling med efterföljande löpning. Har skadat foten lite men när jag har cyklat så är jag ordentligt varm och det fungerar bra att springa.

Lovar göra göra det inlägget jag lovade innan jul, om mitt nya samarbete samt min nya klubb.

Nu sängen.
Ciao





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar