fredag 30 december 2016

Ont lite överallt och Hide My Bell!

Igår efter jag hade tränat så kan jag lova att jag hade ont i precis hela kroppen. I armar/axlar från 100x100 i onsdags och sen i benen efter 3.5 h cykling med 7 km löpning direkt efter att cykeln hade blivit placerad i källaren.
Tyvärr fick jag ont i hälen mot slutet av löpningen. Det är otroligt hur hårt löpningen tar på min kropp. Tanken var att jag skulle springa hårda korta intervaller idag men det blev utbytt mot teknikövningar och 5 km lättare jogg. Efter detta så blev det ett kortare pass på ca 2700m i bassängen. Det stod fart på schemat så blev trött ändå trots de få metrarna.
Hoppas kunna få ordning på hälen ganska snabbt så jag kan springa ordentligt igen.

Imorgon väntar årets sista pass som så klart blir på cykeln. Hur man än vänder och vrider på det så står cykeln mig närmast hjärtat.
Tanken var dock att först cykla ett par timmar för att sedan springa Sylvesterloppet men den tanken kan jag glömma.

Har även fått ett nytt samarbete klart för 2017 och det ett företag som heter Hide My Bell som kommer gå in och stötta lite. Det är en otroligt smart liten pryl. Det är en hållare för cykeldatorer (Garmin/Polar/Wahoo mf) med en snyggt infälld ringklocka. Använder man GoPro kamera så kan man montera den på samma hållare. Enligt Svensk lag så måste man köra runt med en ringklocka även om man kör med en racer cykel och Hide My Bell löser detta otroligt snyggt.
Så nu är det jag och Chris Froom som kör runt med Hide My Bell på styret. Tycker du att det låter som en smart pryl så finns den på Visom´s hemsida.




Nu ska jag ställa mig och göra lite hemmagjord vaniljglass till morgondagens festligheter. Det finns inget godare än hemmagjord glass. Tror glass får komma upp på listan över livsnödvändiga saker. Listan består av kaffe, cykel, öl och nu även glass. 

Njut av den sista natten detta året för det ska jag göra. 
God Natt  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar