tisdag 7 mars 2017

Italien, löpning och nya skor!

Det var ett litet tag sedan jag skrev här sist men nu är det dags igen. Skrev i förra inlägget att där var lite för mycket på gång. Det har lugnat ner sig lite men tycker fortfarande att bollen rullar något för snabbt. Sitter i skrivande stund nere i Italien närmare bestämt Venedig där jag har haft möte med NW inför framtiden. Jag kommer köra runt i deras kläder och skor framöver samtidigt som jag kommer vara deras agent/kontaktperson i Sverige. Så det är ett spännande samarbete som startades här nere igår. Tyvärr har jag inte hunnit njuta så mycket av italien mer än kaffet och maten. Igår var det möte och information mellan 9 på morgonen till 9 på kvällen.
Detta avtalet kommer förhoppningsvis ge mig lite mer ro i själen framöver.

Där kommer en mer utförlig text om Northwave i veckan och lite bättre förklaring om deras produkter.

Men vi backar tillbaka bandet tills i lördag. Då tog jag ut min ”vår” cykel för första gången och på denna så hade jag monterat ett par Boyd Altamont aluminium hjul. Redan efter ett par tramptag blev jag överraskad över stabiliteten i hjulen samt över styvheten. Det hör inte till vanligheterna att aluminium hjul är så pass styva som dessa var. Det lite högre ekerantalet (28/32) gjorde sitt.
Detta är ett par perfekta allround hjul för dig som bara vill ha ett par hjul. Fälgens bredd gör att 25mm däck kommer bättre till sin rätt och det är otroligt bekvämt att köra runt på hjulen. Vill man köra lite grusvägar så sitter ett par 28mm däck som handen i handsken och man behöver inte vara orolig att hjulen inte tål den tuffa behandligen.

Är där någon som är sugna på att testa hjulen så är det bara att svänga förbi Visom så löser vi detta.



Boyd Altamont hjul!

Skön tur på morgonen i lite mer kuperad terräng än hemma!

NW Extreme RR skor.


Nu väntar flyget hem och imorgon är det vardag igen med lite intervaller på löpbandet, lite simning och dagen avslutas med en spännande triathlon kväll på Visom.

Ciao



1 kommentar: