fredag 10 mars 2017

Trötthet, NW och HideMyBell!

När klockan slår 17-18 på fredagen så kan man märka att tröttheten smyger sig på och idag var det värre än vanligt tyckte jag. En vecka med mycket möte, resor och trots detta bra med träning. Så när jag skriver detta så kan jag märka att John blund inte är allt för långt borta.

Dagens träning har inte gjort det bättre i alla fall. Har åter igen fått lite problem med högerfoten så vågade inte köra mina löpintervaller ute idag så besökte gymmet istället. Så det blev en rejäl omgång på crosstrainern följt av en omgång på löpbandet. De hårda intervallerna på crosstrainern och lite lugnare löpning på löpbandet.
Efter detta så begav jag mig till badhuset för att simma lite. Dagens huvudserie var 10x200 och kunde märka att kroppen var lite sliten efter intervallerna på gymmet.  Blev trots allt 4000 m i den ensamma bassängen.

Som jag skrev i förra inlägget så var jag nere hos Northwave i italien i början på veckan. Northwave är väl mest kända för sina cykelskor och därefter sina kläder. Det är fantastiskt att se att man står och gör sina toppskor för hand 2017. Det är ingen maskin som massproducerar skor utan en enorm kunskap som avgör om skon är bra nog till försäljning eller inte.
Men så klart så produceras deras billigare skor i öst för att kunna vara med att konkurrera mot konkurrenterna.
Deras kläder är inte Assos eller några andra high end märken. Men det är kläder av hög kvalité och till bra pengar. Du får helt enkelt mycket kläder för pengarna.

Varför var jag då nere i Italien?
Jo det är så att jag framöver kommer att vara Northwaves agent för den Svenska marknaden. Jag ska se över hur jag kan utveckla NW i Sverige samt hjälpa butiker runt om i Sverige hur det kan få snurr på sin försäljning när det gäller NW. Det ska bli riktigt spännande.


Mitt kontor Måndag och Tisdag!
Där ligger enorm kundskap bakom varje par NW Extrem RR

I veckan kom även den nya tidningen från Bicycling ut och där är en fin liten artikel om HideMyBell. Så man har haft att göra denna veckan om man säger så.

Köp din egna Bicycling och läs om HideMyBell!

Nu väntar sängen innan det blir 4-5 timmar på cykeln i morgon med 30 min löpning efteråt.




Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar