torsdag 20 februari 2014

Amerikansk middag!

Efter dagens träning idag så blev jag bjuden på en riktigt Amerikansk middag med revbensspjäll av olika sorter, massa olika sorters kött och glaserad kyckling.
Det smakade riktigt gott vill jag lova. Vi var 4 st och beställde in 2 tallrikar som egentligen är för 1 person/ tallrik. Där blev mat över, det säger lite hur mycket mat man får här över :)

Annars har jag kommit på hur lata Amerikanerna är. Vissa saker är till en enorm fördel. Tex vasken täpps alltid till av olika sorters olika matrester och hemma måste man hålla på att ta bort detta stup i kvarten. Men här i USA så trycker man på en knapp så åker allt skit ner till roterade knivar och vidare ut i avloppet. Hur smart som helst.

En annan sak som inte är riktigt lika smart är att man tar bilen PRECIS överallt. Jag har ca 2 min gåväg till mataffären. Dit MÅSTE man givetvis ta bilen även om det tar längre tid att gå till bilen, köra dit och leta pakering.

Här är några bilder från dagen:

fick vänta på mina lagkompisar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar