söndag 16 februari 2014

Första pallplatsen i USA!

Ja det var skönt att få till en 3:dje plats idag efter en sjukt hårt lopp. Dagens tävling gick på en kuperad bana som skulle köras 6 omgångar. Redan på första varvet i första backen på 5-6 km så började folk köra men det var först nästa om gång som 11 man kom loss från klungan. När vi väl kom iväg så hade jag dåliga ben men ju längre in i tävlingen vi kom desto bättre blev benen. Dagens utförskörning var inte speciellt teknisk men det gick så in i bomben nerför.
Näst sista gången bildades en ny 6 mans grupp i fronten och vi fick till ett bra samarbete utför och på banans "enklare" del. precis innan varvning sista gången så åkte 2 av från fronten och vi var nu nere i 4:a st.
Då började landskampen Sverige mot USA. Tyvärr förlorade jag den kampen mot 2 av dom men lyckades besegra en. Dom 2 som var före mig i mål var ett snäpp starkare idag så det är bara att ta av hjälmen och gratulera. Efter ett par attacker fick jag ge mig så dom körde bra. Den ena killen kör för USA´s U23 landslag så det var bra killar man kämpade emot.
Men alltid skönt att få komma upp på prispallen och få några extra dollar i fickan. Så är otroligt nöjd med dagens arbete :)
Nästa gång får jag spela korten liten smartare så man får kliva högst upp!

Loppet var i sig rena slakten då otroligt många fick kliva av.

Imorgon väntar ett GP nere i Los Angeles eller Long Beach rättare sagt. Ska hoppa upp på cykeln på morgonen i morgon för att förhoppningsvis väcka 2 trötta ben.

Bilder från dagens tävling kommer vid ett senare tillfälle då killen som fotade oss inte har skickat över bilderna till mig.

God Natt!

1 kommentar: