onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År!

2014 var ett speciellt år på många sätt. Efter att mitt danska lag la ner så var jag inte så super sugen på cykling under hösten. Men började träna på ordentligt som planen var från början. Jag fick kontrakt med ett amerikanskt lag och i samma veva så fick jag kontrakt med Argon 18 i Sverige. Så vi kom fram till en bra lösning så jag kunde köra 3 månader i USA för Socal Cycling och sen komma hem och fortsätta för Argon.
Äventyret i USA började fantastiskt med bra cykelåkning och bra resultat ganska snabbt. Så livet lekte men på en träningsrunda så vändes allt upp och ner då jag blev påkörd av en bil. Jag är enormt tacksam att jag klarade mig så otroligt bra och att jag hade otroligt generösa personer omkring mig i USA när detta hände.
Förlåt för alla jag skrämde upp er på bloggen när jag skrev om detta. När jag kom hem till Sverige så startade jag ganska snabbt upp med rehabiliteringen och kunde sätta mig på cykeln ca 2 månader efter olyckan. I backspegeln skulle man väntat ytterligare några veckor men det är lätt att vara efterklok. Det ända man kan göra är att ta lärdom av det.
Det tog lång tid innan jag var i form igen och än idag är jag inte 100 % i ryggen. Psykologiskt har det också varit en hård kamp. Man blir lite försiktigare efter en sådan smäll. Jag tog hjälp av en idrottspsykolog och det har hjälpt mig mycket på alla sätt. Måste även tacka alla i Argon18 som varit förstående och hjälpt mig komma tillbaka.
Trots alla problem olyckan drog med sig så lyckades jag hitta formen lagom till de sista tävlingarna för året borta på Trinidad & Tobago. Det var skönt att få känna att man kan vara med och fajtas ordentligt.
Tyvärr åkte jag på en sjukdom borta i Trinidad som heter Chickgungunya och är ett virus som sprids via mygg.  Helt otroligt att en liten mygga kan slå ut en så otroligt. För första gången i mitt liv (vad jag vet) hade jag över 40 graders feber.
Trots motgångarna detta år så är jag nöjd med säsongen och har lärt mig väldigt mycket som jag kommer ha nytta av framöver. Jag är tacksam att jag kan fortsätta vara aktiv och kunna fungera 100 % som människa utan allt för stora biverkningar av olyckan.
Men varför kolla bakåt när man kan kolla framåt J


2015 kommer förhoppningsvis bli ett betydligt bättre år på alla plan. Jag kommer fortsätta köra för Argon 18 men innan dess så kommer jag bli utlånad till PAA Cycling Team i Los Angeles USA. Tänkte ta min stora revansch där borta. Kommer givetvis att skriva om mina upplevelser och om tävlingar här på bloggen.
Jag åker över till USA den 20:onde januari och börjar köra tävlingar redan den 24:e
Där kommer även hända fler roliga saker under 2015 men måste spara lite till längre fram.

Till sist vill jag tacka alla som stöttat mig under detta år. Kajsa, min sambo är otrolig som orkar stå ut med mig. Hon står vid min sida i vått och tort, helt fantastiskt.  Samma gäller min familj och mina vänner. Jag är inte lätt att ha att göra med.

GOTT NYTT 2015


Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar