torsdag 19 mars 2015

Fint väder och nytt samarbete!

Det är helt otroligt vilket underbart väder det har varit denna veckan. På dagens distanspass så visade kvicksilvret hela 13 grader. Så det fick givetvis bli en snabb kaffe på dagens tur i solskenet. Men dom har väl tyvärr lovat sämre väder till helgen. Men det tar vi då.

Igår körde jag 20 st 30 sek igen och det var hårt efter Tisdagens distans med inlagda intervaller. När jag kör 20x30 så kör jag på ganska tunga växlar och ska hålla ca 650 i snitt på 30 sek. Dom första är inga problem med när man kört 12-13 st så börjar det ta emot ordentligt. Dessa intervallerna ger bra power i benen.

Hade ett otroligt bra möte igår med Granitbiten som är ett företag som säljer Amerikanska Clif Bar och Superfeet här i Sverige. De kommer förse mig med Clif Bar och i går fick jag sulor från Superfeet.
Testade cykelsulorna idag och det kändes bättre än jag förväntade mig. Innan har foten känts ganska platt i cykelskon men med dessa sulorna så känns foten väldigt stabil. Något korrigerades och stöttades upp med hjälp av sulorna för jag har träningsverk i ben och rygg efter dagens pass. Kan inte minnas när detta hände senast. Har man problem med fötterna, knäna eller ryggen så tror jag dessa sulorna kan hjälpa mycket. Superfeet sulor finns inte bara för cykel utan dom har sulor för alla sorters aktiviteter som kräver något typ av sko.
Ska köra med dessa ett tag nu och ge en ny åsikt om ett par veckor.
Tror så pass mycket på Superfett så Visom kommer börja sälja dessa inom kort.

Vill man testa Clif Bar så säljs de redan i webshopen och i butiken:

http://www.visomcyklar.se/tillbehor/energiprodukter/clifbar-c-283-1.aspx

Sulorna som ska testas!
Från Måndagens pass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar