fredag 1 maj 2015

GP Viborg!

Ja då sitter man på hotellrummet igen efter ytterligare en hård dag i sadeln. Idag kördes UCI loppet GP Viborg. Loppet var 196 km om jag inte minns helt fel och 3 grusvägar skulle avverkas under dessa 196 km. Jag var på tok för passiv den första timmen men sen tog både jag och hela laget oss framåt. Sen blev vi kvar där uppe och visade upp färgerna. Under första timmen hade en 14 manna grupp kommit iväg och vi hade Isac med i den gruppen. Men efter ca 70 km så var den inhämtad och det blev vilda västern i fältet igen. Men efter ca 90-100 km så kom 2 man iväg och det blev lugnet infann sig. Det var inte en sekund för sent för blåsan var nära på att rinna över.
Satt och tog en del vind för Richard som vi skulle hålla långt framme idag. Detta lyckades bra och Richard kom med förstagruppen men vurpade tyvärr på dom sista små omgångarna. Så hade inte detta skett så hade dagens upplägg fungerat. Men idrott är inte alltid rättvist. Istället blev Isac lagets bäst placerade cyklist idag.
Själv är jag irriterad över att inte lyckas komma med när tävlingen ska avgöras. Grusvägarna är inte min starka sida men det är inte ok att missa för att man inte är mer alert. Rullade imål med det som fanns kvar av huvudfältet. Men ny chans och ny tävling i morgon.

Som jag skrev så är det ett nytt UCI lopp i morgon. GP Himmerland Rundt är det står på schemat. Det kommer bli rena fikarundan då det endast är 186 km och dom har lovat sol :) Idag var det regn, hagel och jävligt kallt. Men man börjar bli van vid detta vädret nu.
Skämt och sido så kommer det bli en ny hård dag i morgon med en massa kantvindsåkning. Vet att avslutningsvarven passar mig bra så ser fram emot morgondagens race.

Efter middagen ikväll så besökte vi Jyllands största godisbutik sett till utbudet. Ja jäklar vad där var godis. Då jag inte är någon super godis ätare så tog jag en glass istället.

Nej nu blir det sängen då ögonen går i kors. Mina tankar om svenska tävlingar kommer framöver, ska bara få till sista delen av uppsatsen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar