måndag 18 maj 2015

Polen och Uppsala UCI 1.2!

Ja det var ett bra tag sedan jag skrev här på bloggen, lovar att bättra mig på den fronten. Sitter i skrivande stund på en av TT-lines båtar som ska ta mig till Polen där ett 6 dagars långt etapplopp startar i morgon.
Ser fram emot detta loppet. De första dagarna är platta men i gengäld så är dom runt 200 km. Så detta är väl inget man hoppar över men de sista dagarna är väldigt kuperade och sista dagen är det ett linjelopp på 80 km med 4 stigningar och sen avslutas det hela med ett bergstempo på 11 km.
Så det handlar om att ha krafter var mot slutet av veckan. Kommer försöka skriva så mycket jag bara kan här på bloggen. Vet att vi har långa transfers mellan etapperna men en kort text ska man kunna hinna med varje dag.

Förra helgen så kördes Scandinavian Race UCI 1.2 i Uppsala och hela laget var laddade för att köra ett riktigt bra lopp.
Så här i efterhand så är jag riktigt nöjd med loppet då jag var aktiv precis hela tiden och kände mig stark nästa hela tiden. Var lite sliten mot slutet då man försökte köra in en stark dansk men annars var det ett bra lopp. Körde för Larsen mot slutet och han spurtade in på 5:e plats och jag på 9:onde plats. Vi hade väl hoppats på lite mer men 2 man topp 10 på ett UCI lopp är inte fel.

Valde att inte tävla i helgen som gick utan att vara hemma med familjen och träna lite. Får nog ont i benen i veckan som kommer så.
Skönt att få lite kvalitets tid med lilla Lova (dottern).

Nej nu ska jag se om man kan få en kopp kaffe på denna tråkiga båt.
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar