lördag 18 mars 2017

Hur dum får man vara?

Planen idag var att få 5 h + ute på cykeln men snöblandat regn fick mig till att planera om lite i dagens övningar. Istället för att dra på sig cykelskorna så packades badbyxorna i väskan och turen gick till badhuset.

Väl där så blev det ett bra pass som jag kom på i bilen på vägen ner. I min otroliga fantasi så kom jag på följande:

400 valfritt
2x100 medley
8x50 teknikövningar
8x25 (1-4)x2

Sen blev det 50 min i sträck för att vänja mig vid att plöja meter. Vet inte riktigt hur långt det blev då jag tappade räkningen x antal gången. Inte lätt att hålla räkningen i en 25 meters bassäng. Var det 1050 eller 1100 eller 1150? Men kan tänka mig att det blev 3700-3800 meter. Simmade utan att pressa mig speciellt mycket idag, men tänkte testa simma 50 min igen längre fram och då trycka på lite. Det kommer göra ont så in i bomben då den dagen kommer. För kan ärligt säga att det var jobbigt att simma 50 min idag. Men är man dum så är man :)

Det hela avslutades med 200-150-100-50 ben.

Totalt: 5400-5500

Ibland är ensamheten skön!

När jag kom hem drog jag på mig cykelkläderna och tog en kortare runda i skitvädret. När jag väl kom hem så kom givetvis solen fram och skrattade mig rakt i ansiktet. Så trots det dåliga vädret idag så blev det en bra träningsdag.

Regnet var inte lika skönt!
Efter träningen så väntade Milano-Sanremo på tv. Enligt mig så är det en av de coolaste tävlingarna på året. SATAN vad de kör både uppför men sen även utför. Hade inte suttit med många meter utför där kan jag lova. Ja inte uppför heller för den delen :)


Imorgon väntar total vila och dop. Har fått äran att bli gudfar åt Kajsas systerdotter.

Nu väntar soffan.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar