söndag 12 augusti 2012

Post Cup nr 4!

Idag var det dags för den 4:de avdelningen av Post Cupen. vi skulle köra 7 stora varv på 19 km och 10 små på 5.5 km, totalt 183 km tror jag det var. Formen har varit si och så sedan vurpan för 3 veckor sedan. Har tränat på bra och hoppades på bra ben idag. Första 2 varven satt jag bara och led men det kanske inte var så konstigt då snitthastigheten var runt 48-49 km/h. Efter den obligatoriska kisspausen vaknade benen och tävlingsinstinkten till liv. 
Gick med på attacker och plötsligt hade en grupp kommit iväg från klungan. Tyvärr blev vi inhämtade igen. Gick på nya attacker men blev inhämtade igen. Försökte jobba så mycket så möjligt utan att gå runt när en grupp bildades. Skönt att benen äntligen var tillbaka.
Med 55 km till mål kom en grupp iväg på 17 man och vi hade 2 man med och var nöjda med utfallet. Det blev ännu bättre för oss då gruppen delades och 5 man kom iväg och vi hade Jesper med bland dom 5.
Tyvärr blev det återsamlat ute på sista varvet och en klungspurt väntade. För att inte ställa till några större problem så släppte jag klungan med 2-3 km till mål. Kan dock erkänna att benen var allt annat än pigga.

Imorgon tänkte jag köra till sturup raceway för att köra ett GP där ute. Hoppas att benen är något piggare då.
Tror jag är värd lite glass en kväll som denna.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar