tisdag 11 februari 2014

Crit La Brea!

Ja igår (söndag) var det dags för ett snabbt GP ca 1 h från här jag bor. Det var ett stort startfält med alla Kaliforniens bästa GP cyklister.
Det var en snabb bana med 4 kurvor på varje var och lätt utför till mål. Försökte vara aktiv och gå men när något hände men kom man loss så varvet senare var det samlat. Otroligt svårt att göra något.
Sista varven hamnade jag i fajt med en idiot som försökte slå undan mitt framhjul i 55-60 km/h med vilje. Det är inte ofta jag går i taket men den killen fick veta att han levde, Det kan jag lova. Efter det rullade jag lugnt och fint i mål i slutet av klungan.
Efter tävlingen så var vi 15 man från olika lag som körde ut och tränade (tävlade) så det blev en bra dag trots allt.

Har fått bra spinn på benen så ser fram emot Lördagens kuperade linjelopp. Tror jag kan göra ett fint lopp där.

Idag blev det en lugnare runda inom cykelbutiken så USA´s bästa mek kunde fixa cykeln ( jag själv :P) då den inte blev fixad innan start igår.
Efter det blev det givetvis en kopp kaffe i solen som visade sig från sin bästa sida idag. Tror vi nådde upp till 23 grader idag.

Imorgon väntar ytterligare en fin tur till kusten, denna gången Ventura.

Tyvärr inga bilder idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar