tisdag 4 februari 2014

Ett nytt försök i USA!

Nu när jag sitter här i USA så ska jag försöka uppta bloggen och dela med mig om mina äventyr här borta!

Jag kom hit sent Torsdag kväll efter x antal timmar vaken. i Fredags skulle jag fått min cykel och det fick jag men kl 18 på kvällen. Trodde jag skulle kunna få 1 h på den innan lördagens tävling men det fick jag inte.
Lördagens tävling var den första här borta. Dagen startade tidigt då vi förs skulle köra 4 h för att komma till start.
Trött som ett helt höghus och med ny cykel så blev tävlingens 150 km i kuperad terräng en hård historia. Jag släppte frontgruppen i sista stigningen då jag fick kramp i ryggslutet då sittställningen gjorde sig påmind.
Efter tävlingen åkte vi ner till San Diego (tävlingen var på 1300 m) och bodde på ett riktigt "amerikanskt" hotell med för många våningar.
Söndagen bjöd på ett GP lopp i utkanten av San Diego men innan avresan dit blev jag en erfarenhet rikare. Frukost på ett amerikanskt hotell.
Det är F#N inte konstigt att amerikanerna rullar fram då frukosten var mer en kakbuffe än en frukost. Men mer om den amerikanska matkulturen vid ett senare tillfälle.
GP´t gick helt ok trots en trött och öm kropp. Jag låg sist dom första 20 min av dom 60 som skulle köras. Sen började jag köra och kom med i ett par utbrytningsförsök men banan var på tok för enkel för att komma loss.
De sista 10 varven la jag mig i front för att ge något intryck, så nu vet folk vem svensken är :)

Idag blev det en lugnare tur på runt 2 h här i utkanten av Los Angeles. Imorgon blir det ett par timmar till för att lära mig vägarna!

Kakbuffe
Utsikt från hotellet

1 kommentar: