söndag 23 februari 2014

Första vinsten i USA!

Ja idag var det dags att kliva högst upp på podiet och därmed förbättra förra helgens placering. Dagens tävling var uppdelad på 2 etapper.
1:a etappen var ett 26 km långt bergtempo rakt upp i himlen. Det gjorde ont från minut 4 till målgång 1h och 8 min senare. Tack vare fin form och ok ben så kunde jag vinna första etappen och säkra mig viktiga poäng inför eftermiddagens kortare linjelopp. ( i USA gillar man att ha poäng på dom mindre "etapploppen")
2:a etappen var 60 km linjelopp på en rak väg. 15 km fram och 15 km tillbaka dom skulle köras 2 gånger. Första delen gick precis som vi kommit överens om innan start men sen höll sig tyvärr inte alla till planen. Men vad gör det när jag lyckades knipa en 3:e plats och en samlad seger :)

Det var en hård dag på cykeln men det är det givetvis värt. Det var kanske den största tävlingen jag kört men man kan inte slå dom som inte ställer upp så jag är otroligt nöjd :) En seger är alltid en seger!

Imorgon väntar lite lättare rullning på förmiddag och sen på sen eftermiddagen är det dags för ett nytt GP.

Nya tävlingskläder från och med imorgon!

Efter tävlingen var det RAKA vägen hem :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar