söndag 3 april 2016

Motivation!

Ja idag har man varit över i Danmark men att jag har tävlat är synd att skriva med respekt för de cyklisterna som verkligen tävlade i A klassen.
Ska jag vara helt ärlig så har jag haft problem med motivationen hela denna veckan. Jag har tränat men inte med samma glädje som jag brukar ha.
Så efter 4 av 6 varv idag så bara jag slutade trampa strax innan mål och svängde av till bilen. Det känns aldrig bra att bryta en tävling men tror faktiskt det var bättre att göra på detta viset idag.

Sen jag klev av cykeln så har jag funderat mycket över varför motivationen är som bortblåst. Tror det är en kombination av 3-4 saker eller 1 sak om man ska vara hård. Det har varit för mycket av allt och för lite av vila. Istället för ta det lugnt och hoppa över träningen en dag för att få ihop familjelivet, Visom och vardagen. Så har jag denna veckan stressat för att göra allt. Jag klarar inte heller göra något till 100% men pga det så blev dagen knappt 50%.

Så veckan som kommer handlar mycket om att få tillbaka krafter, motivation och glädjen. Kommer dessa sakerna inte tillbaka, Ja då är det bara att häfta upp licensen på väggen. Det låter kanske drastiskt men varför göra saker om man verkligen inte brinner för?
Men vi hoppas givetvis att ginstan blir till en stor brasa denna veckan.

Bor ni i närheten av Trelleborg så samlas vi ett gäng kl 17.15  hos Visom Cyklar imorgon för att köra 2 h och prata skit. Väldigt trevlig och avslappnad runda.

Trots att klockan bara är 21.19 så blir det sängen för att ta igen lite förlorad sömn.

Gladare kan man vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar