onsdag 15 juni 2016

Vad händer egentligen?

Ja vad händer? Jo, jag sitter i skrivande stund i en bil på väg ner till Österrike för att köra ett etapplopp för ett danskt lag. Att laget är sponsrade av Look gör det hela inte sämre J
Men annars har jag kommit överens med ett mindre danskt lag om att köra för dem resten av säsongen. Laget heter IBT Isolering och håller till utanför Köpenham. Blir en liten nystart, känns som säsongen startar om igen.
Att köra för ett amerikanskt lag en hel säsong var en bra och god tanke som tyvärr inte fungerade lika bra i verkligen. Men nu har man testat på det och blivit en erfarenhet rikare med allt det bar med sig.
Efter en vår med bristande motivation och inte allt för många tävlings mil i benen så börja det kännas bättre. Så ser fram emot att få 4 riktigt hårda dagar nere i Österrike. Efter denna resa så hoppas jag formen är på plats inför SM i Västerås. Uppladdningen har tyvärr inte varit den bästa men det är bara att göra det bästa av det hela.

Jag gjorde debut för mitt nya lag under helgens 2 UCI lopp i Danmark.  Tyvärr inga resultat att skriva hem om men riktigt skönt att vara igång med riktiga tävlingar igen.
För att vara med och fajtas där ordentligt så behöver man betydligt fler tävlings mil i benen.

Så nu har jag gjort mitt första inlägg på flera veckor. Det blir uppdatering dagliga uppdateringar från Österrike samt några inlägg som kommer att vara mer utförliga angående varför våren har blivit som den har blivit.

Jo. hämtade ut ett par klättrar hjul idag. Så nu har inget att skylla på. Jag brukar skämtsamt säga att Campagnolo Bora är världen mest prisvärda hjul.

Någon som hittar ett bättre hjul så säg gärna till J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar