lördag 26 november 2016

Boyd Cycling!

Innan jag berättar mer om rubriken så måste jag skriva ett par rader om dagens träning. Det var en sådan grå, blåsig och kall Skånedag. Det spelar inte så stor roll vilka kläder man har på sig, det blåser rakt igenom ändå.
Skulle möta upp min träningskompis strax utanför malmö kl 10.00 men när han skickade kl 8 i morse att han hoppade träningen så var inte motivationen på topp. Trots detta så fick jag ihop strax över 4 h tillsammans med vinden och 2 st P3 dokumentär avsnitt. Det ena handlade om Olof Palmes mord och det andra om hedersmord. Båda otroligt intressanta, så det rekommendera jag skarpt om man cyklar ensam.
När jag kom hem så drog jag på mig löparskorna och staplade iväg för 10 min "löpning". Med respekt för löpare så fick order löpning hamna inom "". Men det ska nog gå framåt på den fronten också.

Nu till rubriken och till mitt samarbete med Boyd cycling och Karolcha AB. Vad är då Boyd cycling?
Jo Boyd cycling tillverkar hjul av yttersta kvalité och man kan få hjulen byggda precis efter eget önskemål. Vilka ekrar, vilka nav med mera. Detta gör att du får hjul som passar som handen i handsken. Boyd hjul ligger även i topp när det gäller aerodynamik och de ligger helt rätt i pris med tanke på kvalitén på deras hjul.
Tex ska jag köra på ett par 44mm clincher på träning och på cykeltävlingar, dessa ligger på 16 590 kr som rek pris. Till tri tävlingar så kommer jag köra på deras 90mm tub hjul med T11 nav (ceramiska nav). priset på dessa är strax under 20 000 kr.

Roligt att få jobba så nära ett så pass fint märke och ett företag som brinner för samma företagsanda som jag själv brinner för. Att det ska vara familjärt och hög service. Boyd cycling Scandinavia är företaget som tar in hjulen i Skandinavien. Dessa kommer jag också jobba otroligt nära med och ge min feedback på både hjulen. Mitt mission är att folk ska få upp ögonen för dessa hjul och välja något som inte så många andra kör på.
Min butik Visomcyklar.se kommer också sälja dessa vilket känns extra roligt.
Boyd 44 mm clicher

Boyd 90 mm tub med T11 nav

Längre fram så kommer jag presentera fler samarbetspartners. Imorgon väntar ett lite hårdare simpass och sen åker löparskorna på igen för ett pass på grusvägarna här omkring. Allt för att knäna och fötterna ska skonas lite.
Det är trots allt Lördag så nu blir det en Birra Moretti till middagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar