fredag 25 november 2016

En gammal trotjänare blev avtackad!

Först och främst så måste jag tacka för alla inlägg, fina ord och support för förra inlägget. Kommer dela med mig hur resan går här på bloggen. så hoppas ni vill följa med på denna resan.

Ja man visste att dagen skulle komma men trots det så blev man chockad när det hände. Jag pratar om min nu gamla vintercykel. Den gick sin sista runda förra veckan och får nu pryda väggen istället för vägarna. Den har tjänat mig väl under de senaste 9 vintrarna. Förstår inte riktigt hur den har klarat så pass många vintrar med den ringa kärleken den har fått av mig.
En ny vinterkrigare är beställd och är förhoppningsvis på väg i skrivande stund. Vad det är för något får ni veta längre fram.

Här är anledningen till pensioneringen.
Vacker cykel!
Igår bjöd Söderslätt på helt fantastiskt väder med strålande skolsken. I väntan på min nya vinterkrigare så fick min Look MTB åka fram. Av någon konstigt anledning så är mina träningskompisar glada att får slita på en MTB istället för på en vintercykel. Jag lovar att jag ska ge igen när de minst anar det.

Att cykla är inget nytt och jag anser mig själv klara av detta hyfsat, desamma gäller simningen. Men det här som kallas löpning är helt utanför min vetskap. Jag har en otroligt duktig tränare som hjälper mig med detta men tom hon måste undra hur detta ska gå. Har redan lyckats skada både foten och knäet. Men nu verkar vi har fått det hela under kontroll och hon sa åt mig senast idag att jag ska lyssna lite bättre och skynda långsamt. Så nu får jag göra det :)
Fick dock till något som man kan kallas löpsteg idag inne på ett löpband. Ska bli intressant och se hur snabbt man kan lära sig springa. Vi startar verkligen från noll här.

i morgondagens inlägg som kommer en kort presentation av en av mina sponsorer. Det är tack vare dessa som denna idioten kan utvecklas.

Nu väntar middag hos svärmor. 

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar