fredag 20 januari 2017

Vilodag!

Även om det är otroligt roligt att träna och att träna hårt så är vilodagarna också otroligt uppskattade.
Man får inte i sig tillräckligt med energi när man tränar 5-6 h 3 dagar i rad, så det handlar mycket om att fylla på depåerna igen. Men kan ju inte säga att jag har suttit helt stilla idag ändå.
Det blev först en klassisk rullrunda med ett kaffestopp efter 45 min och sen var det 45 min hem. När vi kom hem så hoppade jag i badbyxorna och gick ner till bassängen för 2500 m.
Hade totalt glömt eller förträngt hur lång en 50 meters bassäng är. Jo den är 50 meter men det känns i alla fall som 75 J så det kräver lite tillvänjning gentemot en 25m bassäng.

Framöver väntar åter igen 3 hårda dagar innan väskorna packas för att åka hemåt. 2 st 5 h pass på cykeln med efterföljande löpning/simning och sista passet kommer att bli ett hårdare simpass. Imorgon kommer vi även köra ett litet test på en stigning. Ska bli spännande var man ligger trots utebliva intervaller på cykeln.

Fick precis veta att mina tävlingshjul från Boyd ligger och väntar på mig när jag kommer hem. Ska bli otroligt spännande och klämma lite på dessa. Ser fram emot ett spännande samarbete där.

Det är ju trots allt fredag så tänkte bege mig till baren och ta ytterligare en kopp kaffe. Kan inte påstå att kaffet är toppen här nere men det är bättre än inget i alla fall.


Kaffestoppet är viktigare än träning på vilodagen!

Från dagens simning!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar