torsdag 9 februari 2017

Snö är roligt men kallt.

Innan jag skriver om dagens träning så får det bli ett par rader om gårdagens träning. Tanken på onsdagar framöver är att köra intervaller på tempocykeln och sen springa lite på det. Så igår blev det 2x20 min dock inte på tempocykeln. Detta var första riktiga intervallpasset på hemmaplan i år och första passet på balkongen. Hade glömt hur satans lång tid 20 minuter är när man sitter med smärta i benen, hög puls och svetten sprutar. Tejpar för tiden på min wattmätare för att slippa se hur sekunderna saktar tickar förbi.
Igår sa min känsla att jag hade kört 17-18 minuter på första intervallen så jag lyfte tejpen och där stod det 12.30. Det om något var psykologisk träning men det gick det också.
Vill man att vardagen ska gå långsammare så köp en trainer och kör 20 min intervaller.

Idag stod där 4 h distans på schemat så det var bara att klä på sig kläderna och ge sig ut. Kan villigt erkänna att det var satans kallt (-6 grader och vind) men det är roligt att sladda runt på snön. Men av de 4 timmarna som skulle avverkas så blev det "bara" 3 h ute. När jag väl kom hem så hoppade jag upp på trainern och körde 45 min. Så det blev inte 4 h men nästan iallafall.




Fina vägar trots allt.

Sen blev det lite vitare vägar.

Snygga hjul.
Efter träningen idag så fick jag äran att göra klart ett par Boyd 44mm clincher hjul klarar för leverans. En lyckligt kund kommer bli snabb och snygg vid sommarens cykeltillställningar. Roligt att arbeta med produkter av hög kvalité.


Har lovat att skriva om mina tävlingar men valde att skriva lite om snöcykling istället så det inlägget får komma längre fram, Kanske tom imorgon.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar