tisdag 7 februari 2017

Mycket simning och lite löpning!

Man kan inte göra ett skit åt vädret så det är bara acceptera läget när snön började att fall igår. Så träningen har blivit lite justerad idag och som väderprognosen ser ut framöver så kommer fler justeringar.
Löpningen går framåt, igår blev det 14 km i skönt distanstempo och lite skön simning på kvällen. Idag var planen att köra lite distans på cykeln men snön och vinden gjorde att bassängen fick ett besök idag också.
Det blev 3400 m men körde en lite hårdare serie på 10x100 med start 1.45. Målet var att alla skulle vara under 1.10 med skön känsla. Men det blev betydligt bättre. Kunde ligga mellan 1.05-1.07 på alla hundringarna med relativt bra teknik. Nu på kvällen så joggade jag en kortare runda hem från jobb i snön.
Det blir en hel del simning just nu och där finns en tanke med det. Att komma upp snabbt från vattnet tror kan ha en stor påverkan på resten av tävlingarna jag ska köra.


Det blir tyvärr inte något längre inlägg idag då sängen kallar. Blir ett längre inlägg imorgon om vilka tävlingar jag har funderingar på att köra och varför. Några bilder kan jag bjuda på innan jag somnar.

Det dåliga vädret idag gjorde att det blev lite mer tid för lek på morgonen.

Nya rutiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar