lördag 22 juli 2017

Tack för senast men nu är det dags igen!

Jag måste börja med att tacka för alla heja ropen och peppande ord inför Jönköping Ironman 70.3. Det värmde och hjälpte mig när det var som hårdast.
Har tyvärr inte fått loss fingrarna för att skriva en racerapport än men får summera ihop både Jönköping och Nice efter morgondagens galenskap.
Men kan skriva några korta ord om Jönköping. Jag hade hoppats på att alla 3 grenarna hade gått lite snabbare, framförallt cyklingen och löpningen. Men där är mycket att göra bättre så ser fram emot utvecklingen som kan göras.

Vad händer då imorgon kan man fråga sig? Jo jag sitter i skrivande stund nere i Frankrike och närmare bestämt i Antibes för att köra Nice Ironman på söndag. Det kommer bli en otroligt hård historia på alla sätt och vis.
Man kan säga att det inte är en speciellt snabb bana men den är OTROLIGT hård. Men det ser jag väldigt mycket fram emot.
Pro fältet imorgon!

Sitter nu och har gjort allt redo inför morgondagen. Cykeln är på plats och de olika påsarna hänger på sina rätta ställen. Magen är full och vätska finns det gott om i kroppen så kl 06.25 imorgon är jag redo.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för målsättning mer än att göra ett så bra race jag bara kan. Då detta är ett se och lära år så är det svårt att ha placeringsmål. Jag vet att jag ligger en bit efter dom bästa på löpningen, men att jag kan vara med och fajtas ordentligt på de 2 första delarna.
Så det är bara att ta smärtan och göra det bästa av det hela.
Det verkar som om det kommer att bli simning utan våtdräkt vilket helt klart är till min fördel och att cykelbanan bjuder på lite mer än 2000 höjdmeter. Så det kan jag inte heller klaga på. Det ända jag kan klaga på är de där 42 195 m som ska springas J

Nu är det inte många timmar kvar så nu väntar sängen. Klockan ringer 03.50 imorgon.


Mitt nr är 26 för er som vill följa mig.


Min super mekaniker är med och fixar

NU KÖR VI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar