lördag 9 juni 2012

Det är hårt att tävla!

Dagens tävling var av det hårdare slaget. Kom iväg i en grupp redan efter 3 km och denna visade sig vara dagens riktiga. Vi fick snabbt ihop ett bra samarbete och där alla var nöjda med situationen. Trodde ett tag  att både lungor och hjärta skulle hoppa ur kroppen. Som tur är stannade båda sakerna kvar.
 Ute på näst sista varvet så kom en grupp på 5 man upp till oss och när vi kom till backen näst sista gången så blev det åka av. Vi blev efter ett tag 4 man i täten med 2 st från Guld & Marstrand. Dessa 2 började växelstöta och ute på sista varvet fick vi ge oss. En av Glud killarna körde Solo till mål och det stannade av nere hos oss 3 vilket gjorde att några anslöt bakifrån.
Med 5-6 km kvar så attackerade jag från gruppen för att försöka få en pallplats då min spurt inte stod högt i kurs i den gruppen. Med 1 km kvar blev jag inhämtad och jag fick "nöja" mig med en 7:de plats idag då jag inte hade benen i spurten.
Är nöjd med dagens lopp. Körde riktigt bra men där var ett lag med starka cyklister som var bättre idag.

Så här skrev laget:
http://www.facebook.com/pages/J-Jensen-Sandstød-Salg-Event/322634481103681

I morgon är det ny tävling så det är bara ladda om. Nu är det dags för sängen då klockan ringde 04.38 i morse.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar