fredag 5 december 2014

Fredag!

Ja då var det Fredag igen och lite styrketräning väntar runt hörnet. Blir lite knäböj, stöt och massa mage idag. Det har tagit ett bra tag men nu tycker jag att musklerna börjar vänja sig vid styrkan och man kan lasta på lite mer vikter.
Sen efter nyår ska man omvandla styrkan till styrka och fart på cykeln.

Lite tankar när det gäller Astanas continental team. Jag har fått köra mot dessa under ett par år. Första gången jag stötte på detta laget var när jag var nere i italien. Minns att jag flög av en tävling tillsammans med tempofenomenet Luke Durbridge. Vi bara kollade på varandra och skakade på huvudet. Visst jag hade agerat hjälpare stora delar av tävlingen men ändå, dom körde som motorcyklar. Tror där var 20-25 man kvar i täten och hela deras lag satt kvar. Redan då kunde man bittert konstatera att dom hade käkat något annat än pasta till lunch.
Men något som är otroligt glädjande är att dom inte kommer undan längre. Fuskar man idag så åker man dit för eller senare och det känns otroligt skönt. World Touren har aldrig varit så ren som den är idag och även lägre ner i serierna så blir det allt renare och renare.
Har fått frågan flera gången om det inte är tråkigt att köra mot dopade cyklister. Visst är det så men jag kan samtidigt inte påverka vad andra gör. Jag kan bara fokusera på mitt och lita på att ärlighet vara längst.

Man kan skriva hur mycket som helst i detta ämne men då blir det tråkigt att läsa till sist.

Nu ska här lyftas vikter.
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar