torsdag 4 december 2014

Huvudets kraft!

För att vara så förberedd man bara kan inför nästa säsong så har jag valt att samarbeta med en idrottspyskolog. Det har varit otroligt givande och det är fantastiskt hur mycket man påverka med bara tankens kraft.
Det kräver lite mod att erkänna för sig själv att man inte reder ut vissa saker och när man kommer in i rummet för första gången så känner man sig otroligt naken. Men för varje gång man är där så får man mer och mer kläder på sig och känner sig bekväm i situationen av att bli "granskad". Det behöver givetvis inte vara så för alla men det var så jag kände det. Nu går jag dit och känner ett otroligt lugn när jag sitter där.
En av sakerna vi jobbar stenhårt med är att inte vara "rädd" när man sitter på cykeln utan känna en trygghet istället. Tyvärr har jag varit lite rädd av mig sen jag blev påkörd. Men vi är på god väg att hitta lösningar på detta problemet också.
Tror detta kan vara en av nycklarna till ett framgångsrikt 2015.

Idag blev det ett fint pass på lite över 4 h och för första gången denna vintern så kördes det lite intervaller. Inga våldsamma intervaller utan mer för att komma igång. Har inte kört någon intervall sedan innan Tobago så det var på tiden.
Vädret idag var bättre än Tisdagens råkalla träning. Slapp även bråka med våldsamma yrkeschaufförer idag!

Nej nu ska jag packa ihop datorn och börja baka lite lussekatter som man kan ha i bakfickan under träningarna framöver.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar