tisdag 2 december 2014

Yrkeschaufförer ska man akta sig för!

Hoppade upp på cykeln för dagens träning och rullade lite zick zack ner mot Skanör. Tanken var att få ett pass på runt 3 h. Jag hade sällskap av min följeslagare LG även idag. Vi satt och småpratade när vi hör hur en bil lägger sig på tutan. Det var inte en sådan tut som bara vill varna utan personen släppte aldrig tutan. När han väl körde om oss farligt nära i en taxi mini buss och räckte finger med båda händerna så svartnade det för mina ögon.
Jag tryckte till i pedalerna och körde ikapp idioten och han fortsätter bara med att räcka finger tills jag lyckas få stopp på honom.
Han förklarar då att han gärna kör över oss och att vi är olagliga som kör på vägen. När det i själva verket var så att halva LG körde på vägen för jag körde på cykelbanan där halva LG också körde. Visst vi sinkade säkert honom 1-2 sek men är den tiden så mycket värd så man måste köra över någon för att nå fram?
När jag sedan frågar hur han kan vara yrkeschaufför så hoppar han ur bilen för att hoppa på mig. Som tur var puttade jag min cykel mot honom och bad honom köra därifrån. Han hoppade in i bilen. Men jag snabba mig för att knacka på rutan för att be om hans visitkort som jag givetvis inte fick. Kan det vara så att han trots allt hade gjort fel och vad rädd för något?

Vellinge Taxi kan inte ha allt för höga krav på deras anställda eller se till så dom mår bra. För vill man i sitt yrke både köra över folk och slå ner folk så bör man nog tänka efter en gång extra om man verkligen befinner sig på rätt plast här i livet. Jag har kontaktat Vellinge taxis mest för att se vad dom säger. Ska bli spännande.

Så ser ni en vit mini buss med Vellinge Taxi´s skyltar så akta er. Mannen som kör denna mår inte speciellt bra.
Tänk en gång extra också innan ni bokar en taxi resa.

Nog om det, träningen flöt på bra annars trots den råa kalla vinden. Nu väntar lite arbete och om några timmar lite styrketräning.


Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar