lördag 19 november 2016

Dags för ett nytt kapitel.

Nytt kapitel i min idrottskarriär har börjat men innan jag berättar mer så spolar vi tillbaka bandet 20 år och går snabbt framåt.

Som 11 åring så simmade jag mitt första mästerskap och sedan flöt det på med många mästerskaps medaljer, ungdomsrekord och junior rekord. 2005 valde jag att hänga badbyxorna på tork inne i bastun.
Hösten 2007 tog jag kontakt med CK Ringen i Malmö och började träna med dem. Sedan dess så har det bara varit CYKLING i huvudet på mig och det kommer det alltid att vara. Har fått uppleva enormt mycket på cykeln. Jag har kört för lag i Sverige, Italien, Danmark och USA. Har sett både framsidan och baksidan av cyklingen men framförallt har jag lärt känna folk runt om i världen. Inför 2017 så kommer cykeln få vila lite mer och jag kommer inte köra för något lag. Om man vill så kan man säga att jag avslutar min cykelkarriär men riktigt så vill jag inte se det. Jag kan ärligt säga att jag hade hoppats på lite mer av min cykelkarriär när jag hösten 2007 började träna seriöst med cyklingen.
Vid en kort summeringe så har det blivit några segrar både i Sverige och utomlands, några topp 10 placeringar på UCI lopp och 5:a på SM 2015. Så jag kan trots allt se tillbaka med stor glädje på det jag åstadkommit.
Det ända jag är ledsen över är att jag inte fick möjligheten att dra på mig landslagskläderna under mina aktiva år. 2013 fick jag förfrågan att köra i landslaget men mitt dåvarande lag kunde inte undvara mig från laget då vi var inne i en intensiv tävlingsperiod.

Men vad kommer hända framöver då? Vad är mina tankar och min plan?
Jo, anledningen till det hela är egentligen idioti. Det är så att badbyxorna som har hängt i bastun i över 10 år har äntligen blivit torra och redo för nya längder i bassängen. Cykeln ska få vila lite men inte helt, så den kommer att användas. För 1 månad sen så inhandlade jag mina första löparskor någonsin. Lägger man ihop dessa tre moment så blir det Triathlon. Det är så att jag ska göra en seriös satsning på Ironman och halv Ironman framöver.
Det kanske inte kommer att lyckas men jag älskar utmaningar och jag är redo att satsa. Man lever trots allt bara 1 gång!





Ja, jag vet att jag kastar sten i glashus och alla är hjärtligt välkomna att håna mig efter allt jag sagt de senaste 10 åren...
Till alla som är oroliga så kan jag lugna er med att jag kommer att köra en del cykeltävlingar också.

För att detta ska bli mer än bara en dröm så har jag fått hjälp av ett antal sponsorer som hjälper mig på denna nya resa jag börjat.
Men mer om detta, mina mål, varför jag valt detta och liknande saker kommer längre fram. 
Chockerande nyheter ska komma i små doser så folk kan ta det till sig har jag lärt mig.

Ciao
Från cyklisten som ska testa något annat.

1 kommentar: