söndag 29 januari 2017

Träning och Boydhjul


Sitter med en god kopp kaffe och en hel del energi efter dagens lugna runda. Blev knappa 3 h i helt fantastiskt väder. Kroppen börjar kännas stark igen så ser fram emot att kunna dunka på lite nästa vecka igen.  Kunde även springa lite intervaller igår vilket var otroligt lättande. Blev 8x600 m på 4.10 tempo. Har bestämt tillsammans med Coach Jona att hålla ner farten just nu så fötterna håller och ingen ny skada kommer. Efter löpningen så blev det ett kortare simpass. Har inte varit i bassängen på nästan 1 vecka men det var inte helt fel visade sig. Har tagit ett steg till i rätt riktning när det gäller simningen.
Vi avslutade passet med 4x200 med paddlar där sista skulle gå lite fortare. Idiot som man är så tänkte jag undrar hur snabbt man kan simma sista på så sist på passet. Det är svårt att säga exakt men sista 200ingen gick på ca 2.09-2.10 vilket är snabbare än vad jag trodde jag kunde avverka dessa 200 metrarna på. 

Nytt simpass imorgon innan ett nytt träningsprogram tar vid.

Fick hem mina tävlingshjul/träningshjul för 2017 precis. Kommer bli grymt roligt att köra runt på handbyggda hjul från Amerikanska Boyd. Känns extra roligt då jag även kommer sälja dessa på Visom och runt om i Sverige/Danmark. 

Lite att välja mellan!
Mina 90mm med T11 nav (keramiska)


Jo lite tankar kring träningslägret. Över lag så är handlar träningsläger om att få lite mer mängd i kroppen än vad man får på hemmaplan. Men mest handlar det om att återhämta sig bättre, göra saker som man inte fåt gjort hemma och om att må bra helt enkelt.

På detta läger så låg fokus på att få tillbaka en bra känsla på cykeln och att känna mig stark igen.

Detta tycker jag att kan uppnådde till punkt och pricka. Hade kanske önskat att något pass gick något långsammare men tränar man tillsammans med andra så får man ge och ta.

Så sett över lag så var det ett mycket lyckat träningsläger på Fuerteventura.

Det är inte bara tävlingshjulen som har anlänt denna veckan. Min tempocykel kom snyggt paketerad i en låda. Men avslöjar inte än vad det är för märke på tempomaskinen.

Cykel i låda.


Nu väntar lite middag innan det blir soffläge för resten av kvällen.
Ciao






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar