söndag 5 februari 2017

Simning och se över lagarna.

Då var det söndag igen och under en tid framöver så kommer detta att vara min vilodag. Riktigt skönt att ha en hel dag att ta det lugnt på utan att tänka på träning eller jobb.
Eller lite jobb blir det allt då jag tycker det är otroligt roligt med cykelprylar och cyklar.
Det har varit en otroligt bra vecka med träning som avslutades igår med nästan 6 h på cykeln i dimman. Det var nästa otäckt ibland. Därför valde jag lite mindre vägar sista biten hem.
Trott eller ej så fick jag in 4 st löppass under veckan också. Det har aldrig hänt förr och jag har aldrig haft så tunga ben en vecka heller. Har mer eller mindre gått sämre än min 91 årig farfar hela veckan. Men det ska väl lossna det också. Som tur är så känns det inte fullt så jävligt när jag cyklar.



Skönt med en lugn bassäng.

Bloks räddade mig igår!


Fick en bra träningsförmiddag i fredag med lättare intervaller på 4.10 tempo och sen ett ORDENTLIGT simpass med en massa fart.

Huvudserien var:
8x100 1-4 x2 (målet var 1.20-1.15-1.10 och 1.05 med start 1.45)
Verkligeheten blev 1.17-1.12-1.07-1.01. Så simningen börjar ta sig.
12x50 2 hårt 1 max x4
8x50 1-4 x2
4x50 1-4

Mellan varje uppsättning så var det 100 bad för att få så bra kvalité på det hela. Men jag kan lova er att jag var trött när jag satte handen i kaklet sista gången. FY FAN J

För 2 år sedan så skrev jag ett längre inlägg om pappas assistenter och att han inte skulle få behålla dessa. Nu i veckan var det dags för ett nytt möte för att omförhandla hans assistans. Om det var helt hål i huvudet förra gången så fungerade det förvånansvärt bra denna gång. Det var tom så att handläggaren lyssnade på förslag.
Jag vet inte om hela rättsprocessen från förra gången satt färskt in minnet hos handläggaren men jag var positivt överraskad över agerandet denna gången.
Men samtidigt så läser man om mindre barn med livshotade sjukdomar/skador som får sin assistans indragen. När jag hör detta så blir jag så enormt förbannad och besviken. Inte nog med att föräldrarna ska kämpa med sitt barns sjukdom. Samtidigt så ska de också utkämpa en enormt tidskrävande och energi krävande kamp mot högre makter.
Jag tycker ingen ska behöva utkämpa en sådan kamp när ens familj redan är pressad och lever under enorm press.
Jag hoppas verkligen att man ser över lagar och regler så det blir färre kamper om något för mig är självklart.

Nu väntar en god natts sömn innan löparskorna snöras på i morgon bittig för ett längre distanspass löpning.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar